Ο Βουλευτής Πέλλας της Νέας Δημοκρατίας Λάκης Βασιλειάδης τοποθετήθηκε στην ολομέλεια της Βουλής, στη συζήτηση για το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων με τίτλο «Για την Προστασία της Εργασίας – Σύσταση Ανεξάρτητης Αρχής “Επιθεώρηση Εργασίας” – Κύρωση της Σύμβασης 190 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας για την εξάλειψη της βίας και παρενόχλησης στον κόσμο της εργασίας – Κύρωση της Σύμβασης 187 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας για το Πλαίσιο Προώθησης της Ασφάλειας και Υγείας στην Εργασία – Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1158 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για την ισορροπία μεταξύ της επαγγελματικής και της ιδιωτικής ζωής».

Ο Λάκης Βασιλειάδης χαρακτήρισε το νομοσχέδιο ως γενναία μεταρρύθμιση. Όπως ανέφερε, η Νέα Δημοκρατία είχε δεσμευτεί προεκλογικά και ο λαός την επέλεξε βάσει και της δέσμευσης αυτής, για πολλές και καλές δουλειές. Εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για το γεγονός πως για μία ακόμα φορά η Αντιπολίτευση φάνηκε κατώτερη των περιστάσεων, τονίζοντας πως αντί ενός ουσιαστικού διαλόγου για το μέλλον της εργασίας το οποίο επηρεάζεται από τις νέες τεχνολογίες, αλλά και τις επιπτώσεις της πανδημίας, βλέπουμε και πάλι στροφή στον λαϊκισμό, την υπερβολή, την παραπληροφόρηση και την επαναστατική γυμναστική.

Επιπλέον, ο Βουλευτής αναφέρθηκε και σε σχετική Τροπολογία του Υπουργείου Οικονομικών με την οποία διευκολύνεται η οριστικοποίηση συμφώνων αγοραπωλησίας ακινήτων, καθώς πλέον δεν θα απαιτείται φορολογική ενημερότητα. Ο Λάκης Βασιλειάδης ζήτησε την επέκταση της διευκόλυνσης αυτής και σε περιπτώσεις όπου απαιτείται ασφαλιστική ενημερότητα ή πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ σε εργολαβικά προσύμφωνα.

 

 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας:

«Ευχαριστώ κ. Πρόεδρε, κύριε Υπουργέ, αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι, η επιτυχία της Νέας Δημοκρατίας στις εκλογές του Ιουλίου του 2019 βασίζεται σε μία σειρά από πολιτικές δεσμεύσεις που ανέλαβε απέναντι στον ελληνικό λαό και τις οποίες σταδιακά υλοποιεί, από την πρώτη κιόλας ημέρα.

Κυρίαρχη δέσμευση της Νέας Δημοκρατίας και του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ήταν να δημιουργήσουμε πολλές και καλές νέες θέσεις εργασίας για όλους. Ήδη από τότε γνωρίζαμε ότι αυτό δεν είναι εύκολο. Δεν υπάρχουν μαγικά ραβδιά που δημιουργούν θέσεις εργασίας. Ούτε «με έναν νόμο και ένα άρθρο» έρχεται η ανάπτυξη. Στόχος του προγράμματός μας και στόχος της Κυβέρνησης σήμερα είναι η δημιουργία του οικονομικού περιβάλλοντος εκείνου, που θα προσελκύσει επενδύσεις, ιδιαίτερα εκείνες που απαιτούν εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό. Όλον αυτόν τον καιρό έχουμε δει νομοθετικές πρωτοβουλίες προς αυτήν ακριβώς την κατεύθυνση. Και είναι ενδιαφέρον και βεβαίως αισιόδοξο ότι παρά την πανδημία και τις πρωτοφανείς επιπτώσεις της, βλέπουμε συνέχεια ανακοινώσεις από μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού, του κλάδου της τεχνολογίας για παράδειγμα, οι οποίες επιλέγουν την Ελλάδα για να επενδύσουν. Αυτές τις επιχειρήσεις θέλουμε, τις επιχειρήσεις που κοιτάζουν μπροστά, σε κλάδους του μέλλοντος.

Τι συζητάμε όμως σήμερα;

Έχουμε μπροστά μας μια νομοθετική πρωτοβουλία της Κυβέρνησης που εκσυγχρονίζει το πλαίσιο της εργατικής νομοθεσίας, ακριβώς για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις του μέλλοντος. Είναι κρίμα λοιπόν κυρίες και κύριοι της αντιπολίτευσης να χάνεται για μία ακόμα φορά η ευκαιρία ουσιαστικού διαλόγου και παραγωγικής πολιτικής αντιπαράθεσης για ένα τόσο σοβαρό θέμα, μέσα στη βουή συνθημάτων προηγούμενων δεκαετιών -για να μην πω αιώνων. Δεν μπορούμε να μιλάμε σήμερα για την εργασία του μέλλοντος με όρους του 2017, όταν η πανδημία έχει επιταχύνει αλλαγές στην ίδια τη φύση της εργασίας. Πόσο μάλλον, με όρους του 1917! Ούτε βεβαίως είναι χρήσιμη η προσκόλληση στον 1264 του 1982, ενός νόμου που οφείλουμε να πούμε ότι αν μη τι άλλο έχει αποδείξει την αντοχή του στον χρόνο.

Κατά τη γνώμη μου λοιπόν, το Υπουργείο Εργασίας επεξεργάστηκε και φέρνει σήμερα ένα ολοκληρωμένο  Σχέδιο Νόμου, με αναπτυξιακό χαρακτήρα, που θέτει τις βάσεις για τις εργασιακές σχέσεις του μέλλοντος. Ωστόσο, αυτό που ξεχωρίζει μέσα από τις προτεινόμενες διατάξεις είναι ο κοινωνικός χαρακτήρας του Σχεδίου Νόμου. Γιατί, όπως είπαμε, θέλουμε πολλές δουλειές, αλλά θέλουμε και καλές δουλειές. Ούτε θέλουμε, ούτε φυσικά νομοθετούμε τις γαλέρες του 21ου αιώνα, όπως είδα να αναφέρεται μαζί με άλλες, αχρείαστες πραγματικά, υπερβολές στο δημόσιο διάλογο. Αντιθέτως κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, στόχοι του Σχεδίου Νόμου είναι η πάταξη της μαύρης εργασίας, της υποδηλωμένης εργασίας, των αδήλωτων υπερωριών και της εκμετάλλευσης των εργαζομένων. Όλων των δινών δηλαδή που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι έξω, στην πραγματική οικονομία.

Από τις σημαντικότερες μεταρρυθμίσεις, ξεχωρίζω τη σταδιακή εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας, η οποία σε συνδυασμό με την αναβάθμιση του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ περιορίζει τον απαιτούμενο χρόνο και τη γραφειοκρατία, εισάγοντας περισσότερη διαφάνεια στις εργασιακές  σχέσεις. Επιπλέον, αναβαθμίζεται η Επιθεώρηση Εργασίας σε Ανεξάρτητη Αρχή. Στο πλαίσιο του διαχρονικού διλήμματος «ποιος ελέγχει τους ελεγκτές» και έχοντας γνώση του επιτυχημένου προηγούμενου της ΑΑΔΕ, εισάγονται ανοιχτές αντικειμενικές διαδικασίες επιλογής του Συμβουλίου Διοίκησης, το οποίο εγκρίνεται από τη Βουλή. Εισάγεται μεγαλύτερη διαφάνεια στο συνδικαλισμό, με τη θέσπιση δυνατότητας εξ αποστάσεων συμμετοχής των εργαζόμενων στις αποφάσεις, ενώ παράλληλα μπαίνει τάξη και στις απεργίες.

Και έρχομαι κ. Πρόεδρε σε μια σειρά μεταρρυθμίσεων κοινωνικού χαρακτήρα τις οποίες θα περίμενε κανείς -έστω αυτές- να τις στηρίξει μερίδα της Αντιπολίτευσης. Αναφέρομαι φυσικά στη θέσπιση νέων αδειών για γονείς και φροντιστές, όπως η άδεια 14 ημερών για τους νέους πατέρες και η επιδοτούμενη από τον ΟΑΕΔ γονική άδεια και για τους δύο γονείς. Εδώ θα περίμενε κανείς να συμφωνήσουμε. Θα περίμενε να συμφωνήσουμε και στο σύστημα διευθέτησης του χρόνου εργασίας, έναν θεσμό που υπάρχει εδώ και δεκαετίες στις ανεπτυγμένες χώρες της Ευρώπης. Κι όμως, για αυτές τις διατάξεις ακούσαμε και δυστυχώς ακούμε ακόμα, μέχρι σήμερα, τις μεγαλύτερες ανακρίβειες. Ούτε κατάργηση του 8ώρου, ούτε πληρωμή με ρεπό, ούτε απλήρωτες υπερωρίες προβλέπονται, κυρίες και κύριοι της Αντιπολίτευσης. Αρκετά με την παραπληροφόρηση.

Μία ακόμα καινοτομία αυτού το νομοθετήματος είναι βέβαια η θέσπιση δικαιώματος αποσύνδεσης στην τηλεργασία. Η χώρα μας πρωτοπορεί, και εδώ φαίνεται ξεκάθαρα η «ματιά στο μέλλον» της Κυβέρνησης και του Υπουργείου, που προσπαθώ να αναδείξω. Δεν θέλω να παραλείψω να αναφερθώ και στην κύρωση της Σύμβασης 190 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας και στα μέτρα προβλέπονται για την αντιμετώπιση της βίας και παρενόχλησης στην εργασία. Είναι πολύ σημαντικό τέτοια φαινόμενα  να αντιμετωπίζονται με ταχύτητα και αυστηρότητα.

Τέλος, και κλείνω με αυτό κ. Πρόεδρε, θα ήθελα να αναφερθώ και στην Τροπολογία-Προσθήκη του Υπουργείου Οικονομικών με γενικό αριθμό 931 και ειδικό αριθμό 64, και συγκεκριμένα στο Άρθρο 7, το οποίο προβλέπει την οριστικοποίηση προσυμφώνων αγοραπωλησίας ακινήτων χωρίς την προσκόμιση πιστοποιητικών. Πρόκειται για σημαντικό ζήτημα που αφορά μεγάλο αριθμό ακινήτων ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα, και το οποίο είχα θέσει επανειλημμένως στο Υπουργείο Οικονομικών. Ειλικρινά χαίρομαι που έγινε το πρώτο βήμα προς την οριστική λύση. Χρειάζεται όμως να ξεκαθαριστεί ότι και το πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ δεν αναζητείται από οποιονδήποτε τρίτο, παρά μόνο από τον ίδιο νομέα και κάτοχο εκ προσυμφώνου αγοραστή, καθώς σε πολλές περιπτώσεις σήμερα ζητείται για παράδειγμα από εργολάβους, που μπορεί να μην βρίσκονται καν εν ζωή, αλλά και αντίστοιχη πρωτοβουλία από το Υπουργείο Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων, κ. Υπουργέ, αναφορικά με το αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας.

Εκφράζοντας και πάλι τη στήριξή μου στο νομοσχέδιο, θεωρώ κ. Πρόεδρε πως η ψήφισή του θα αποδειχτεί ιστορικής σημασίας. Σας ευχαριστώ»